Podstawą rozliczeń z naszymi Klientami jest zawarta umowa na piśmie lub umowa ustna określająca szczegółowy sposób dokonania rozliczeń za wykonaną usługę świadczenia pomocy prawnej.

  1. system wynagrodzenia ryczałtowego
    – preferowany przy prowadzeniu niektórych procesów sądowych oraz przy stałej obsłudze prawnej przedsiębiorców oraz jednostek samorządu terytorialnego,

  2. system rozliczania godzinowego
    – preferowany przy prowadzeniu pojedynczych spraw takich jak opinie prawne, sporządzenie lub analiza umowy, prowadzenie negocjacji, przygotowanie pojedynczych pism procesowych, porady prawne itp. (od 100 do 350 zł netto za godzinę pracy),

  3. system ryczałtowo- godzinowy
    – preferowany przy współpracy stałej, wymagającej znacznego nakładu pracy, który nie jest możliwy do określenia przy ustalania wynagrodzenia ryczałtowego,

  4. system wynagrodzenia ryczałtowego z premią za sukces
    – preferowany przy procesach sądowych wymagających znacznego nakładu pracy i znacznej wartości przedmiotu sporu.

Niezależnie od wynagrodzenia za wykonaną usługę prawną należy pamiętać o konieczności poniesienia dodatkowych kosztów związanych z prowadzeniem sprawy, takich jak: opłaty sądowe, opłaty skarbowe, koszty dojazdu pełnomocnika do miejsca świadczenia pomocy prawnej, koszty uwierzytelnionych tłumaczeń z języków obcych, udział w postępowaniu tłumaczy, opinie rzeczoznawców i biegłych sądowcyh itp. Podstawą ustalenia wynagrodzenia jest kwota netto, do której doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Płatność za zleconą usługę prawną, co do zasady następuje w momencie zlecenia sprawy, jednakże w wyjątkowych sytuacjach dopuszczamy rozliczenie ratalne, jednak wyłącznie po dokonaniu indywidualnych ustaleń w tym zakresie z prawnikiem przyjmującym sprawę. Płatność za zleconą usługę prawną może nastąpić zarówno w Sekretariacie Kancelarii, a także przelewem na indywidualny rachunek prawnika prowadzącego sprawę.

Zlecenie wykonania usługi prawnej możliwe jest w następujący sposób:

  1. osobiście w siedzibie Kancelarii
    – sposób preferowany, ze względu na osobisty kontakt i możliwość dokładnego poznania sprawy i potrzeb Klienta,

  2. w siedzibie Klienta
    – sposób preferowany w zakresie obsługi przedsiębiorstw i jednostek samorządu terytorialnego,

  3. telefonicznie, faxem, pocztą elektroniczną
    – w sytuacji braku możliwości kontaktu w powyższy sposób, jednak w takim przypadku wykonanie usługi następuje po podpisaniu umowy lub zapłacie ustalonego wynagrodzenia i dokładnym określeniu zakresu usługi.

Z naszego doświadczenia wynika, iż najbardziej sprzyjające znalezieniu właściwych rozwiązań Państwa sprawy jest osobiste spotkanie, w trakcie którego zapoznamy się z Państwa problemem, oczekiwaniami oraz zapoznamy się z dokumentami. Ze względu na fakt, iż każda sprawa wymaga indywidualnego podejścia informujemy, że nie jest możliwe bez pierwszego merytorycznego spotkania określenie wysokości wynagrodzenia. Poświęcony przez Państwa czas na spotkanie z nami jest więc konieczny.

TOP